Byron Bay baby, chocofondue en Brisbane festival! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu Byron Bay baby, chocofondue en Brisbane festival! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu

Byron Bay baby, chocofondue en Brisbane festival!

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

27 September 2014 | Australië, Brisbane

Terwijl ik dit derde blog voor jullie schrijf lig ik heerlijk in het gras the chillen in Brisbane's botanic garden met een fijn zonnetje en massa's gekke vogels die proberen mijn lunch te jatten. Kan slechter hè!;) Af en toe komen er wat sportievelingen langsrennen met zweet op het voorhoofd en besef ik dat ik lekker vakantie heb en niks hoef te doen! Hoewel, de afgelopen week heb ik niet bepaald stilgezeten...
Vorige week ben ik aangekomen in Byron Bay, een superpopulaire badplaats voor backpackers. Misschien kwam het doordat ik te hoge verwachtingen had door alle verhalen die ik gehoord heb of door de Engelse backpackers in het hostel die de nachten het liefst dronken en schreeuwend doorbrachten, maar ik ben niet kapot van mijn verblijf in Byron. Naar mijn idee was het leven daar net iets te laid back, leuk voor n paar dagen maar niet voor een hele week. De stranden waren wel heel mooi en ook het stadje was erg gezellig. Daarnaast is de frozen yoghurt die ze verkopen een echte aanrader en ook de uitgaansavonden waren superleuk! Mijn kamergenoot vrolijkte de boel nog eens extra op door iedere dag minstens 30 keer 'Byron Bay baby!' te roepen. Vanuit het hostel kon je zo het strand oplopen en een wandeling naar de vuurtoren maken waarbij je onderweg walvissen en dolfijnen kon spotten. Dolfijnen heb ik helaas niet gezien maar wel wat walvissen in de verte. Volgens de mensen in het hostel was er niet veel meer te doen in Byron Bay, behalve een belachelijk dure tour naar Nimbin, dus de laatste dag heb ik maar even m'n kleurtje bijgewerkt op het strand. Dus al met al heb ik me er gewoon weer prima vermaakt, maar vond ik het niet erg om door te gaan naar een iets actiever plaatsje. Wel jammer om in de bus al verhalen van anderen te horen die blijkbaar in een superleuk hostel met heel veel activiteiten hadden gezeten...
Maarja volgende keer beter! De nieuwe bestemming was Surfers Paradise waar ik meteen op de eerste dag Belen uit Chili heb leren kennen. Samen hebben we de stad een beetje verkend en alvast de beste Irish pub voor die avond uitgezocht. De volgende dag werkte het weer helaas niet echt mee, waardoor we noodgedwongen hebben moeten chocoladefonduen (echt heel vervelend) bij een leuk tentje met de naam 'chocolate by the bold man'. Belen komt oorspronkelijk uit Argentinië dus ik heb ik het hele levensverhaal van Maxima gehoord voor ze onze 'charmante' koning leerde kennen, en je begint je inderdaad af te vragen hoe ze ooit Nederland heeft weten binnen te komen. Maar veel gelachen die middag in ieder geval! 's Avonds zijn we met de mensen uit het hostel uitgeweest in een club die Sin City heette, maar nog het meeste weghad van een sexclub: loungesets met rode lampen en gordijnen voor wat extra privacy en barmedewerksters met alleen ondergoed aan. Na ons eerste drankje zijn we dan ook snel gevlucht naar de Irish pub van de vorige avond waar ons livemuziek wachtte en Ierse mannen die graag met ons wilden dansen (wij helaas niet met hun).
De volgende dag ben ik met de greyhound bus en Belen met de trein naar Brisbane gegaan en kwamen we elkaar weer tegen in het hostel. Definitely de leukste bestemming van deze week! Brisbane is echt een hele leuke stad waar superveel dingen te doen zijn. Daarnaast was deze week de laatste week van het populaire Brisbane festival waardoor een door de hele stad heen verschillende optredens waren. Door middel van de hop-on hop-off ferry kun je de rivier oversteken en verschillende stukjes van de stad bezoeken. Aan de ene kant van de rivier heb je het gezellig drukke city center met luxueuze winkels en immens hoge gebouwen, en aan de andere kant is een groot park met middenin een nagemaakt strand inclusief lifequards in rood/gele pakjes en surfboards. Terwijl je op het strand ligt heb je uitzicht op de stad met al zijn grote gebouwen en bruggen! Langs de rivier zijn heel veel leuke restaurantjes waar je lekker kunt eten en 's avonds was er op veel plaatsen weer live muziek. Gisteren zijn we met de bus naar Mt Coot-tha geweest waar je uitzicht hebt over de skyline van Brisbane en waar je tevens moet uitkijken dat je niet platgelopen wordt door alle Chinezen en Japanners want die zijn hier niet weg te denken. Ook bij de Mt Coot-tha was weer een botanic garden (ze hebben er massa's hier) waarvan ik dacht dat hij niet zo groot was, maar uiteraard kregen we het voor elkaar om rijkelijk te verdwalen. Na een sprintje midden door de bush terwijl we niet probeerden te denken aan de spinnen en hagedissen die er zaten hebben we op t nippertje de laatste bus gehaald. 's Avonds ons laatste biertje in Brisbane gedronken, want Belen zou helaas de volgende dag naar Melbourne vertrekken. Echt jammer, want het was wel even lekker om even een paar dagen met dezelfde persoon op te trekken zodat je elkaar wat beter kunt leren kennen.
Maar in Noosa, waar ik morgen heen ga, kom ik vast weer heel veel nieuwe mensen tegen! Ook hier staan weer allerlei leuke dingen op de planning, zoals een tour door de Everglades en ik hoop ook nog een bezoekje te brengen aan de Australia Zoo (bekend van Steve Irwin). Uiteraard houd ik jullie weer op de hoogte van mijn volgende avonturen!

Liefs Leanne

  • 28 September 2014 - 00:27

    Hanneke En Wim:

    Hoi Leanne, we hebben weer genoten van je verslag. Heerlijk om te lezen, bedankt. Geniet er nog van.
    Liefs Hanneke en Wim

  • 28 September 2014 - 09:01

    Opa:

    Lieve Leanne,
    Het is weer een mooi verhaal geworden, al blijkt ook wel dat het niet allemaal goud is wat er blinkt in Australie.
    Maar ja dat komt overal voor. Ik geniet met je mee als ik al die belevenissen lees.
    Mijn verjaardag zit er weer op. Het face-timen met jou was een hoogtepunt. Nu jou verjaardag nog, vandaag over een week.Dit jaar dus een zondagskind.
    Morgen ga ik met je moeder naar Varsseveld, om iets aan het graf van mijn vader en moeder te doen. Dat zag er niet zo erg fraai uit.Ik wens je nog veel plezier en tot een volgende keer.
    Liefs van Opa.

  • 28 September 2014 - 14:56

    Rik:

    Nog iets meer naar het noorden en dan lekker snorkelen of duiken! Hoe bevallen de lokale biertjes? De eerste nachtclub al uitgezet? ...or was that just me ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5952

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 November 2014

Going down under

Landen bezocht: