De allerlaatste... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu De allerlaatste... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu

De allerlaatste...

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

29 November 2014 | Australië, Sydney

Hier is ie dan, het allerlaatste blog vanuit Australië! Na drie geweldige maanden zit mijn lange vakantie hier erop! Drie maanden lang hebben jullie via dit blog kunnen volgen hoe ontzettend goed ik het naar mij zin heb gehad en hoeveel leuke en mooie dingen ik heb gezien en meegemaakt. Maar stiekem heb ik jullie ook wel een beetje gemist...
Afgelopen week heb ik vooral nog even lekker rustig aan gedaan, want ik moet natuurlijk wel een beetje uitgerust thuiskomen! In Melbourne heb ik nog even de echte toerist uitgehangen met een gratis tour door de city en verder heb ik mijn culturele neus nog welgeteld 5 minuten in het museum gestoken tot ik erachter kwam dat ik al die schilderijen eigenlijk geen bal aan vond. De street art in Melbourne is echter wel heel mooi en veranderd elke dag omdat graffiti spuiters elke dag weer nieuwe afbeeldingen maken. Verder heb ik hier het beroemde cricketstadium, de G, bezocht en ook een bezoekje aan de tennisvelden van de Australian Open kon ik natuurlijk niet achterwege laten. Dit laatste viel helaas een beetje tegen omdat het centercourt zelf niet te zien was en het stadium van buitenaf niet zo heel bijzonder is. Het hoogtepunt in Melbourne was echter de musical 'Les Miserables' die ik hier gezien heb! Een supermooie voorstelling met prachtige muziek en een hele goede cast.
Woensdagavond ben ik voor de laatste keer met de Greyhound bus naar Sydney gereisd. In het hostel in Sydney ben ik Sanne tegengekomen (een Nederlands meisje) met wie ik de volgende dag naar de Blue Mountains ben gegaan. Ik moest immers die three sisters nog zien! Dit keer hadden we meer geluk met het weer en hadden we prachtig uitzicht over de mountains. Vandaag zijn we naar Bondi beach geweest waar ik mijn laatste dagje nog even bij een heerlijke 28graden in het zonnetje heb doorgebracht met uitzicht op de mooie strandwachten, uuhm golven. 's Avonds lekker in de stad gegeten en deze fantastische reis afgesloten met het vuurwerk in de harbour van Sydney! Nouja eigenlijk met de drankjes erna want de dollars moesten nog op, heel vervelend...
Op dit moment zit ik, om kwart voor 4 's ochtends, me mentaal voor te bereiden op de 24 uur durende vlucht die me te wachten staat. Op naar een nieuwe Disney marathon en laat dat ontbijt maar vast komen! Tot heel snel!

Liefs Leanne

  • 29 November 2014 - 19:21

    OPa:

    Lieve Leanne,

    Nogmaals een heel goede thuisreis gewenst. Wij ( ik althans) zitten te popelen om je terug te zien.
    Tot zondag 30 november 21 uur Nederlandse tijd.
    Liefs
    Opa

  • 29 November 2014 - 23:05

    Hanneke En Wim:

    Hoi Leanne,
    We willen je even een goede reis wensen, slaap maar lekker in het vliegtuig.

    We zien je snel.
    Liefs Hanneke en Wim
    p.s. Als je wilt heb ik een dames sportieve fiets voor je. Mijn collega is elektrisch gaan rijden en voor een "arme student" mag je de fiets voor €40,- overnemen. Nogmaals goede vlucht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1301
Totaal aantal bezoekers 5953

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 November 2014

Going down under

Landen bezocht: