22 in Australië! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu 22 in Australië! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu

22 in Australië!

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

08 Oktober 2014 | Australië, Agnes Water

Allereerst bedankt voor alle felicitaties die ik afgelopen week gekregen heb! Leuk om te merken dat ik nog niet vergeten ben aan de andere kant van de wereld:) Hoogtepunt was echter wel de superleuke videoboodschap van allerlei vrienden en kennissen, Imre nogmaals dank voor dit fantastische cadeau!
Ik heb weer een superleuke week achter de rug hier, die vorige week zaterdag begon in Noosa. Waar ik eigenlijk dacht dat het een klein plaatsje zou zijn met niet al te veel bezienswaardigheden, bleek het een heel gezellig stadje waarin heel veel te doen was! Zoals bij de meeste hostels hier in Australië werd ik weer netjes met een busje opgehaald bij de busstop, heerlijk om niet met m'n backpack te hoeven slepen! In het busje kwam ik Marie uit Finland en Ben uit Spanje tegen met wie ik meteen die middag ben gaan kajakken. Dat is hier wel even wat anders dan op de rustige riviertjes in Nederland! Meteen ook de eerste kwal gespot, waarbij Ben nog even fijn wist te vermelden dat er ook een heel aantal dodelijke kwallensoorten in Australië ronddobberen. 's Avonds heerlijk gechilld in de riante backyard en even gefacetimed met de family.
De volgende dag ben ik met Marie en Ben naar Steve Irwins Zoo geweest, wat echt heel erg leuk was. Steve Irwin zelf is tien jaar geleden overleden door een steek van een pijlstaartrog, maar zijn familie heeft de Zoo voortgezet. Heerlijk overdreven Amerikaans (zijn vrouw is Amerikaanse) met overal foto's van Steve en spectaculaire shows met vogels en uiteraard krokodillen. In de Zoo zijn heel veel dieren te vinden die je in andere dierentuinen niet zo snel tegenkomt. Zo heb ik reuzenschilpadden, cassowaries (hele grote vogels) en dingo's gezien (lijkt op een hond). Ook was er een area waar je kangoeroes kon voeren en koala's kon aaien! Uiteraard werd dat ons Kodak-half uurtje. Tijdens de terugreis bleek dat we perongeluk de toeristische route hadden genomen waardoor de busreis maarliefst 3 uur duurde. No way dat ik ooit nog zo lang in een public bus wil zitten, want je wordt compleet door elkaar geshaked hier op al die heuvelachtige wegen. Dinsdag lekker rustig aangedaan en met Marie een wandeling door het national park langs de kust gemaakt, waar ik dolfijnen heb gezien! In de verte waren ook walvissen te zien, maar die had ik in Coffs Harbour natuurlijk al van dichtbij gezien.
De dag erna was een perfecte dag om mij n surfskills weer eens te oefenen! Samen met een Duits meisje, een Deense jongen en mijn Engelse kamergenote uit het hostel in Sydney die ik hier weer tegen kwam zijn we naar het strand geweest. De golven waren helaas wat kleiner dan in Yamba, wat het lastig maakte om te gaan staan maar het is toch weer een paar keer gelukt! Ik twijfel al bijna om mijn tenniscarrière te switchen maar een surfcarrière!:p Het blijft echt heel erg leuk om te doen. Alsof we nog niet genoeg work-out gedaan hadden die dag zijn we 's avonds nog een stuk gaan kajakken, tijdens de zonsondergang. Hebben dus de son in de see (ocean) sien sakken! Het Engelse meisje had nog nooit in een kajak gezeten, wat uiteraard weer leuke taferelen opleverde en we hebben haar meerdere malen uit de struiken moeten vissen. Maar gelukkig vond ze het zelf wel leuk!
De laatste dag heb ik een hele mooie tour gedaan door de Everglades, een beschermd bosrijk gebied met wateropvlakten als een spiegel. Tourguide Trevor voer ons op z'n cruiseboot naar tea tree point waar we een heerlijke morningtea met verse scones en muffins kregen. Vanuit daar kon je kiezen of je met een kano of met de cruiseboot naar de volgende stop wilde varen. Uiteraard heb ik heerlijk in het zonnetje op het dek van de cruiseboot gezeten, want ik had deze week al wel genoeg kano's van binnen gezien. Een goede keuze bleek achteraf, want het was een heel eind en na onze lekkere barbecue-lunch moest er ook weer teruggepeddeld worden! Onderweg ook nog een slang gezien die door het water zwom (ik wist niet eens dat slangen konden zwemmen!) dus ik was blij dat ik lekker op de boot zat.
Na Noosa ben ik een dagje in Rainbow Beach geweest, waar ik de cliffs heb gezien die uit maarliefst 72 verschillende kleuren zand zouden bestaan. Als ik 15 verschillende kleuren heb kunnen onderscheiden is het veel, dus het viel een beetje tegen, maar verder was het strand wel weer heel mooi. 's Middags heb ik nog een cursus baywatch gespot met gespierde mannen in strakke speedo's en roze hemdjes, maar helaas hadden ze al een vrijwilliger.
De dag erna ben ik al weer doorgegegaan, naar Hervey Bay waar op zaterdag mijn tour naar Fraser Island startte. Met een groep van 30 personen en een tourguide, verdeeld over 4 grote four wheel drives, hebben we drie dagen over het eiland gescheurd, echt fantastisch! Hele mooi plekken gezien zoals lake Wabby met een grote zandduin, Eli Creek en het bekende shipwreck van de Maheno. Het allerleukste was echter dat we zelf de auto's mochten rijden! Het eiland heeft geen echte wegen, alleen paden met mul zand vol kuilen en boomwortels en natuurlijk het strand zelf waar we mochten rijden, dus je kunt je voorstellen dat het heftige ritjes waren! Uiteraard heb ik zelf ook nog 2 keer gereden, en ondanks dat de koppeling en ik normaal niet zulke goede vrienden zijn ging het me heel goed af, iedereen heeft het overleefd inclusief de auto! En ik was gelukkig wel zo slim om niet 5km op de handrem te rijden zoals een andere jongen uit onze auto, begon na een tijdje toch vreemd te stinken...
De twee overnachtingen op het eiland waren redelijk primitief (geen douche of wc en matjes van 5mm dik in een tentje) maar wel heel gezellig. Op het eiland leven een heel aantal dingo's (wilde honden) die heel agressief kunnen zijn en niet vies zijn van een hapje kuit of erger. Je mocht van tourguide Sid dan ook niet alleen naar de wc en ook moest je altijd een 'dingostick' meenemen. Schept toch een band hoor als je daar met z'n drieën in het donker zit te plassen met een stuk wc papier in de ene hand en een dingostick in de andere! Ook al het eten moest je zelf regelen. De dag voor de tour begon had je met je groepje uit de auto boodschappen gedaan, dus dat betekende 2 dagen barbecuen! Uiteraard had ik voor zondag een taart gekocht, die de wilde ritten niet helemaal overleefd had maar nog wel even lekker smaakte. De hele groep heeft nog voor me gezongen dus het verjaardagsgevoel was zeker aanwezig! Ik kan met zekerheid zeggen dat dit de mooiste plek ooit is geweest waar ik ooit mijn verjaardag gevierd heb! Maandag was de laatste dag op Fraser Island waarbij we na een uurtje doorgebracht te hebben bij lake McKenzie met de ferry zijn teruggegaan naar Hervey Bay. Iedereen was helemaal stuk natuurlijk en snakte naar een douche, maar de tour was echt fantastisch!
Dinsdag ben ik doorgereisd naar Agnes Water, waar ik op dit moment lekker lig te chillen in een hangmat. Morgen ga ik een scootertour doen door 1770, het plaatsje waar captain Cook in 1770 aankwam toen hij Australië ontdekte. Zondag begint mijn tour op de whitsundays, waar ik uiteraard ook heel veel zin in heb!
M'n blog is dit keer iets langer geworden dan normaal, maar ik had dan ook weer heel veel te vertellen! Hopelijk beginnen mijn verhalen jullie nog niet te vervelen (of maak ik jullie te jaloers haha). Tot de volgende keer!

Liefs Leanne

p.s. De foto's van Fraser Island volgen later want die staan niet op mijn iPad!

  • 08 Oktober 2014 - 12:30

    Marianne:

    Lieve Leanne,

    Ik zal ook een keer als eerste op je leuke nieuwe blog reageren. Fijn dat je je verjaardag op deze leuke manier hebt kunnen vieren. Je weet, we hadden er natuurlijk graag bij geweest, en je verhalen maken ons natuurlijk wel een beetje jaloers. Maar geniet ervan hoor !
    ( p.s. ik had van een klein beetje bioloog wel verwacht dat je wist dat slangen konden zwemmen, gelukkig ga je straks met je studie met mensen verder ! ).
    dikke kus. mamma

  • 08 Oktober 2014 - 12:42

    Opa :

    Lieve Leanne,
    Ik stel voor, dat jij in de komende maanden maar al die verhalen die je op je blog schrijft maar gaat bundelen en er een boek van maakt. Wie weet , verkoopt het nog goed.
    Het is fantastisch wat jij allemaal meemaakt en beleeft.
    Die Casowaries , die jij daar in de Zoo hebt gezien, kwamen ook op Nieuw Guinea voor.Ze hebben van die grote "smakpoten". Als zo'n beest 's nachts lang je tentje dendert, dan schudt de hele bodem. Krijg er maar geen trap van, want dan is het wandelen surfen of wat dan ook helemaal niks meer.
    Gisteren hebben we hier de eerste herfststorm gehad. In Zutphen viel het nog wel mee. Veel wind en één felle regen- en onweersbui met hagel.
    We wachten alweer op je volgende verhaal.
    Nog heel veel plezier,
    Liefs van Opa.

  • 10 Oktober 2014 - 14:51

    Mariska:

    Ja, je maakt me té jaloers. Niet cool.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 5956

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 November 2014

Going down under

Landen bezocht: