De eerste week: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu De eerste week: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu

De eerste week: Sydney

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

09 September 2014 | Australië, Sydney

Hier het allereerste bericht vanuit Australië op mijn blog! Ik kan amper geloven dat mijn eerste week down under er al bijna op zit! In deze week heb ik uiteraard al superveel meegemaakt. Het begon met mijn maarliefst 26uur durende vlucht naar Sydney die heel soepel verliep en waarbij ik denk ik een nieuw record Disney-films kijken heb gevestigd! Op Dubai kreeg ik het voor elkaar om bijna in een verkeerd vliegtuig te stappen, maar gelukkig kwam ik er net op tijd achter dat ik helaas niet de luxe had om rechtstreeks te vliegen en dus een andere vlucht moest hebben met een tussenstop in Bangkok. Met als resultaat dat ik bijna de hele AirPort heb gezien, die overigens heel mooi was! Woensdagochtend landde ik al vroeg in Sydney waarbij ik de zon kon zien opkomen achter het Operahouse. Mijn grote vriend de backpack was gelukkig ook goed overgekomen en ook de douane was t er al snel eens dat ik Australië wel binnen mocht. Dus al snel stond ik op echte Australische bodem!
Na een kort busritje kwam ik in het hostel aan en dat was zacht uitgedrukt een kleine teleurstelling... Ná ingecheckt te hebben bij een chagrijnige receptionist die z'n noodlesoep interessanter vond dan mijn vragen kwam ik in mijn kamer waar allereerst een lucht hing waarmee je n olifant neer krijgt. Daarnaast was het moeilijk om een stukje plafond te vinden zonder schimmelplek. Het dieptepunt was echter de oorwurm die over de bedrand sjeesde. Maarja als echte Hollander denk je 'betaald is betaald' en dus heb ik er maar het beste van gemaakt. Na even geslapen en gedoucht te hebben ben ik samen met een Engelse kamergenote in de gezamenlijke chillruimte gaan zitten en al snel kwam er ook een Frans meisje bij. Samen zijn we even de stad ingegaan en hebben ergens pizza gegeten.
De eerste nacht heb ik prima geslapen en gelukkig geen last gehad van een jetlag. 's Ochtends wel vroeg wakker geworden, maar des te meer tijd om de stad te bekijken! Die dag heb ik ontzettend veel gezien, zoals onder andere de botanic garden, darling harbour en natuurlijk the Operahouse! Alles is heel groot en indrukwekkend. 's Avonds heb ik het eerste Australische feestje bijgewoond waarbij ik heel veel nieuwe mensen heb leren kennen. Alcohol is hier ontzettend duur, vandaar dat ik net als de andere backpackers heel blij was met de free drinks die we in iedere bar kregen. Vrijdag heb ik samen met wat anderen een gratis tour door Sydney gedaan waarbij een superenthousiaste student de mooiste plekjes van Sydney liet zien. Een goede manier om de stad te leren kennen! Verder heb ik op mijn gemak wat dingen geregeld, zoals een busticket naar Cairns en de tours die ik onderweg wil gaan doen. Het zijn er heel wat dus ik heb nog veel leuke dingen in het vooruitzicht!
Zondag heb ik samen met het Franse meisje uit het hostel, een Zwitsers en een Duits meisje en een Engelse jongen een auto gehuurd om naar de Blue Mountains te rijden. 5 nationaliteiten in een auto, dikke pret! Omdat ze hier links rijden en niemand dat gewend was (behalve de Engelse jongen zonder rijbewijs) werd het een rit met heel veel 'keep left!' en banden die stoeprandjes raakten. Uiteindelijk veilig aangekomen in Katoomba bleek het heel erg mistig te zijn waardoor de Mountains niet te zien waren. Ontzettend jammer, maar ook het regenwoud dat tussen de Mountains ligt is zeker het bekijken waard. Prachtige watervallen en mooie uitkijkpunten over het woud. Eenmaal in het dal konden we gelukkig wel wat van de mooie Mountains zien. Toch denk ik dat als ik de kans krijg ik aan het einde van m'n trip nog een keer een poging ga zien om de Mountains van bovenaf te bekijken.
Op mijn laatste dag in Sydney ben ik met twee meisjes naar Manly beach geweest, wat met de ferry te bereiken is. Het was voor het eerst echt zonnig dus een mooie dag om naar het strand te gaan. Ook hier weer prachtige uitzichten, dit keer over de oceaan.
Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me hier heel goed en hoef ik niet bang te zijn dat ik me verveel! Op dit moment zit ik in de Greyhound bus naar Port Macquerie waar ik twee dagen zal blijven. Ik heb gelezen dat het hostel tours organiseert om koala's te spotten dus ik ben heel benieuwd! Tot de volgende keer!

Liefs Leanne

  • 09 September 2014 - 09:23

    Opa:

    Lieve Leanne,
    Wat een avontuur. Ik merk wel, dat je het geweldig naar je zin hebt. Dat straalt gewoon af van de enthousiaste bewoordingen in je verhaal.Ik hoop dat je nog heel veel keren zult schrijven op je blaoc.
    Gisteren is je moeder bij me geweest. Zij heeft gekookt en ik heb alles opgeschreven en nu maar hopen, dat ik een volgende keer zelf een andijvie stampotje ( met spekkies) kan maken.
    Ik weet niet of jij in die drie maanden nog in de (provincie) Victoria komt. In dat gebied woont nog een vriend van mij uit mijn Indië tijd. Hij woont in Port Fairy aan de Princess High Way. Vorige week kreeg ik nog een brief van hem met de condoleance voor het overlijden van Oma ,alsmede een gulle gift voor de Verenigingskas. Als jij daar komt zou je hem dan willen opzoeken en hem namens mij willen bedanken.?
    Zaterdag j.l. ben ik alleen naar de jaarlijkse herdenking in Roermond geweest
    (Nat.Indië Monument1945-1962) en morgen hebben wij onze grote reünie in Oirschot.
    Lieverd nog heel veel goeds en nieuwe ontdekkingen toegewenst.Een dikke pakkerd van Opa.

  • 09 September 2014 - 09:25

    Coby Stokman:

    hallo Leanne
    fijn dat je het zo naar je zin hebt daar in Australië, ik had ook al heel veel van je moeder gehoord alleen dat van die oorwurm wist ze denk ik nog niet.
    ik hoop voor je dat de verdere slaapadressen iets beter zijn.
    het is erg leuk om je reisverslagen te lezen.
    geniet van je verdere reis en ik hoop snel weer iets van je te mogen lezen.
    groetjes Coby en natuurlijk ook van Rummy

  • 09 September 2014 - 13:57

    Karina:

    Jaaa dat klinkt allemaal zo leuk!! Superjammer van dat hostel zeg, bah. Heel goed dat je naar Manly bent gegaan! Is mooi he die ferry? En de botanical gardens, love them! Was m'n favoriete plekje in Sydney aan de waterrand. De Blue Mountains zijn heel vaak mistig, maar je kan inderdaad altijd nog even terug.
    Wij zijn gister van bestuur gewisseld. Echt heel raar en ik vind het ook wel jammer, want ik had nog wel even doorgekund maarja. Geniet ervan en ik kan niet wachten tot je volgende berichtje!

    xxx Karina

  • 09 September 2014 - 13:57

    Karina:

    Jaaa dat klinkt allemaal zo leuk!! Superjammer van dat hostel zeg, bah. Heel goed dat je naar Manly bent gegaan! Is mooi he die ferry? En de botanical gardens, love them! Was m'n favoriete plekje in Sydney aan de waterrand. De Blue Mountains zijn heel vaak mistig, maar je kan inderdaad altijd nog even terug.
    Wij zijn gister van bestuur gewisseld. Echt heel raar en ik vind het ook wel jammer, want ik had nog wel even doorgekund maarja. Geniet ervan en ik kan niet wachten tot je volgende berichtje!

    xxx Karina

  • 09 September 2014 - 17:28

    Hanneke En Wim:

    Hoi Leanne, wat een heerlijk reisverslag, een feest om te lezen. Geniet verder van je avontuur. Wij kijken uit naar het volgende berichtje.
    Liefs Hanneke en Wim

  • 10 September 2014 - 14:48

    Mariska:

    Haha, wat een survivor ben je ook! Na al die kampeertochtjes van ons ben je wel wat ongedierte gewend! Sydney klinkt erg tof, wist wel dat het goed ging komen! Al last van de tere schoudertjes of heb je je kunnen beheersen bij het inpakken? Veel plezier met koala knuffelen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5956

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 November 2014

Going down under

Landen bezocht: