Op de helft... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu Op de helft... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Leanne Horst - WaarBenJij.nu

Op de helft...

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

16 Oktober 2014 | Australië, Townsville

Ik begin dit blog met goed nieuws en slecht nieuws... Het goede nieuws is dat ik mijn whitsunday boottrip overleefd heb en niet ben opgegeten door haaien, schildpadden en megagrote vissen. Het slechte nieuws is echter dat ik vandaag op de helft ben van mijn fantastische reis door Australië, het gaat veel te snel!
Afgelopen week was weer superleuk, het begint een gewoonte te worden! Nadat ik na een dagje uitrusten in Agnes Water mezelf uit mijn veel te chille hangmat had gehesen heb ik de (hier beroemde) scooteroo tour gedaan. Allereerst kreeg iedereen een zwarte leren jas en helm met vlammen en daarna mochten we elkaar beplakken met tattoos. Zeer trots was ik op mijn tattoo met 'biker witch' en ik zit er dan ook sterk aan te denken om hiervan nog even een echt exemplaar te laten zetten, op m'n linkerbil ofzo:p Na onze motorbike uitgezocht te hebben, uiteraard met een hoog stuur, en een aantal oefenrondjes gereden te hebben op t parcours waren we klaar om de weg op te gaan. Het resultaat: 30 lookalike Hells Angels die met 80km/u over de wegen van Agnes Water scheurden! Onderweg heel veel kangaroos en wallabies gezien die wel even gek opkeken toen wij langskwamen. Uiteraard had ik weer een van de snellere modelletjes uitgezocht waardoor ik lekker voorop kon racen. Niet alle jongens konden het waarderen dat ze ingehaald werden doorheen meisje haha. Nadat we in 1770 de sunset hadden bewonderd zijn we weer teruggegaan naar Agnes Water. Op het laatste moment vond er nog even een klein botsinkje plaats in de groep, maar gelukkig viel de schade mee.
De volgende dag besloot ik voor de laatste keer een surfles te nemen, aangezien er ten Noorden van Agnes Water niet meer gesurfd kan worden in verband met het great barrier reef. Ik heb weer heel wat surfskills bijgeleerd en het leuke was dat de surfteacher een surfboard had met een GoPro camera op de voorkant die elke seconde 2 foto's maakte. Dit leverde dus hele vette foto's op! 's Middags heb ik nog samen met Adrian uit Duitsland een butterfly walk gedaan in 1770, waar heel veel verschillende vlinders te zien waren. Adrian was al een tijdje in Australië aan t reizen toen hij opeens een infectie in zijn voet kreeg. Ik zal jullie alle ranzige details besparen, maar na 6weken in het ziekenhuis te hebben gelegen en een huidtransplantatie vanuit zijn bovenbeen was hij blij dat hij allebei z'n benen nog had. Aangezien hij elke dag het verband moest verwisselen en daar moeilijk bij kon heb ik er maar een klein studieprojectje van gemaakt! Kan ik de vaardigheden toch nog een beetje bijhouden:p Maar het blijkt maar weer dat reizen hier niet geheel ongevaarlijk is!
's Avonds was het tijd voor de eerste overnight bus van deze trip: 10 uur lang in de bus naar Airlie Beach. Op zich heerlijk geslapen in de bus, alleen jammer dat de buschauffeur het nodig vond om rond 4u 's nachts alle in en outs over tussenstop Mackay over de speakers te vertellen. In Airlie Beach begon op zondag mijn 3daagse boottrip naar de whitsunday eilanden op een boot met de hele foute naam 'Spank me'. Gelukkig zat het m niet in de naam, want de tour was echt fantastisch. Een hele leuke groep mensen en een awesome crew. In totaal hebben we vier keer gesnorkeld waar bij ik fantastisch gekleurd koraal, een hele grote schildpad en superveel gekleurde vissen heb gezien. De laatste keer was het zelfs zo ondiep dat we het koraal bijna konden aanraken. Op de tweede dag stonden we al heel vroeg op Whitehaven Beach, een prachtig strand met heel fijn silicazand. Heel tof om hier als allereerste te zijn, zonder alle toeristen die 's middags komen. De laatste dag stond er aardig wat wind, dus was het wel fijn om na onze laatste snorkelsessie om 7u 's ochtends weer koers in te zetten naar het vasteland. 's Avonds nog een goede afterparty gehad met de hele groep waarbij ook de crew aanwezig was.
Naast de boottour heb in Airlie Beach ook mijn volgende tours geregeld, vanaf 27 oktober ga ik namelijk in 16 dagen door de outback (van Darwin naar Adelaide). Hier heb ik ontzettend veel zin in! Maar eerst nog even de oostkust afmaken! Op dit moment zit ik in de bus naar Townsville waar ik o.a. Magnetic Island ga bezoeken. Ook Mission Beach en Cairns staan nog op de planning. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Leanne

  • 16 Oktober 2014 - 07:16

    Robin:

    Zo'n slecht nieuws is dat niet hoor;) Maar het gaat best snel ja!
    Kijk maar uit dat jij niet 6 weken langer hoeft te blijven!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. En zoveel mooie dingen doet en ziet!
    Geniet er van nog en we skypen dit weekend weer even!!:)

    Ik mis je, kus

  • 16 Oktober 2014 - 10:06

    Bas:

    Goed om te lezen leanne, klinkt fantastisch allemaal! Geniet nu je er nog bent!!

  • 16 Oktober 2014 - 10:19

    Opa:

    Ik heb weer genoten van je mooie verhaal. Je beleeft weer ontzettend leuke dingen.Je doet ook van alles en je zult er wel mooi weer bij hebben. Hier is het vandaag echt herfstachtig. Het weekend belooft weer een temperatuur van boven de twintig graden Celsius. Morgen ga ik met Marianne naar Nijmegen. In het Valkhof Museum is een expositie over WO II. Daarna gaan we eten bij bij Anouk. Mooi geregeld hè? Jij begint nu aan de tweede helft van je trip en ik kijk uit naar je terugkomst.
    Gisteren is Myrna vertrokken naar Maleisië en Indonesië. Zij komt tweede Kerstdag terug.
    Dikke knuffel van Opa

  • 16 Oktober 2014 - 10:37

    Hanneke En Wim:

    Hoi Leanne,
    Je verslag was weer een feest om te lezen. Geniet nog van je laatse 6 weken. Dan zien we je weer op de "Molukken"

  • 18 Oktober 2014 - 08:19

    Coby Stokman:

    hallo Leanne
    wat een mooi reisverslag weer en wat maak je toch leuke dingen mee.
    bedankt voor je kaart, we waren erg verrast en ik denk wel dat Rummy een Koala huisje zou kunnen maken, dus breng maar mee zou ik zeggen!!!
    hier zijn we met het laatste weekend van de feestweken begonnen, gisteravond zijn we naar een optreden van de jeugd van Groessen en de muziekverenigingen geweest.
    was leuk alleen erg rumoerig waardoor je weinig kon verstaan.
    vanavond nog een keer het huis uit dreunen en morgen de rommelmarkt en dan hebben we weer rust voor een jaar.
    ben gistermorgen nog even naar je moeders verjaardag geweest, was erg rustig maar ze had wel lekker appeltaart gebakken, heerlijk met noten erin, dat zul je daar wel missen.
    heel veel plezier met je verdere rondreis en we kijken weer uit naar je volgende verslag.
    groetjes Coby en Rummy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 5947

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 November 2014

Going down under

Landen bezocht: